Varför PT?

Vem ska anlita en Personlig Tränare?
Svaret på den frågan är ALLA. Alla från nybörjare till proffs har nytta av att anlita en Personlig Tränare.
Och varför? Jo! Att träna med en Personlig Tränare ger framförallt trygg och säker träning och dessutom kommer resultaten snabbare och på vägen dit har du roligare. Jag ser till att du får den träning som är anpassad till vad just du behöver. Jag hjälper dig också att hitta de aktiviteter som stimulerar just dig. Att träna ska vara roligt, då ska man inte syssla med sådant man tycker är tråkigt. Det ger inget! Dessutom ser jag till att passen blir varierade vilket också gör träningen roligare. När du anlitar en PT har du någon som stöttar, ger råd och tips och svarar på frågor samt givetvis ser till att du får ut maximalt av träningspasset. Jag ägnar dig 100% under ditt träningspass.

Att spendera massor av pengar på hus, bilar, kläder osv. är helt naturligt för de flesta av oss. Men det viktigaste, vår kropp och vår hälsa, glömmer vi ibland bort. Varför inte satsa en slant på dig själv och din hälsa?


Hur går det till?

När du funderar på att anlita mig som din Personliga Tränare träffas vi alltid för en kostnadsfri konsultation. Jag ställer inga krav på att du måste köpa ett visst antal timmar utan vi går helt kravlöst igenom dina önskemål och målsättningar. Är det sedan så att vi bägge känner att vi kan göra ett bra jobb med din träning gör vi fortsatt upp en plan för denna. Varje människa är unik och behöver individuell anpassad Personlig Träning. Jag är till för Dig och skall på mitt bästa engagerande sätt hjälpa dig att nå dina mål.


Träningsupplägg

Varje människa är unik och behöver individuell anpassad personlig träning. Jag är till för Dig och skall på mitt bästa engagerande sätt hjälpa dig att nå dina mål.Att säga att det finns ett bra träningsprogram för alla att följa går alltså inte. Varje människa är unik, alltså varje tränings program är unikt. För att jag skall kunna följa din träningsutveckling på ett professionellt sätt startar jag alltid med att göra tester. Vilka dessa består i beror på din målsättning. Som exempel kan det vara konditions, styrke eller kroppsammansättningstest.

Nu har vi ett utgångsläge och här börjar resan mot dina mål. Dessa tester upprepas sedan med jämna mellanrum för att vi skall se att Dina resultat förbättras och Du skall nå dina mål. Antal träningstillfällen spelar givetvis stor roll i det hela. Det går ju ofta ”hand i hand” med din målsättning.

De flesta av mina klienter idag tränar långsiktigt med mig. Med det inte sagt att alla behöver göra det. Men jag känner ofta att vi når bästa möjliga resultat på det sättet. Åter igen, allt har med din målsättning att göra.